روش های کاهش درد ایمپلنت دندان

افرادی که بر اثر حوادث از ناحیه دندان آسیب می بینند و جای خالی دندان در دهانشان باقی می ماند از طریق ایمپلنت دندان می توانند این مشکل را برطرف کنند. اگر دندان های جلو آسیب دیده باشد ظاهر چهره را تحت تاثیر قرار می دهد که برای شخص قابل قبول نیست. ایمپلنت دندان راهی برای اصلاح این آسیب است که توسط پزشکان مجرب در مرکز ایمپلنت شمال تهران قابل انجام است. هزینه ایمپلنت گران است اما نتایج بسیار خوبی را به همراه دارد. پس از انجام ایمپلنت بیمار احساس درد خواهد کرد که در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان روشی مطمئن و بدون خطر برای اصلاح طرح لبخند است. اصلاح طرح لبخند در ایمپلنت شمال تهران توسط کادری مجرب و متخصص انجام می‌شود. در صورتی که یک یا چند دندان از بین رفته و جای آن خالی باشد با استفاده از روش کاشت دندان یا ایمپلت دندان آن را می توان اصلاح نمود. در صورتی که یک دندان لطمه دیده است دندان پزشک، ایمپلت را در استخوان فک بیمار قرار می دهد. در این روش دندان های مجاور دستکاری نمی شود و اشکالی در استخوان فک بیمار بروز نخواهد کرد.

اگر ضربه ناشی از حادثه به چند دندان آسیب رسانده باشد باید از ایمپلنت پروتز بر روی فک بیمار استفاده کرد. در این صورت زیبایی و فرم فک و صورت تحت تاثیر قرار نگرفته و دندان هایی شبیه دندان های بیمار در دهان او قرار خواهد گرفت. انواع ایمپلت دندان، ایمپلنت ساب پریواستیل (قابل انجام در یک مرحله) و ایمپلنت اندواستیل (جراحی در فک) هستند. از نظر اندازه هم ایمپلنت دندان به استاندارد، پهن و باریک دسته بندی می شود.

درد ناشی از ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان طی انجام یک جراحی مختصر انجام می شود و همانند هر جراحی دیگری بافت ها لثه پاره شده و با به کارگیری تیغ جراحی عمل انجام شده و سپس بافت ها دوباره به هم پیوند داده می شود. بنابراین انجام این عمل  برای بیمار دردناک خواهد بود. بسیاری از بیماران از درد ایمپلنت دندان اظهار نگرانی و اضطراب می کنند و به دنبال روش‌هایی هستند که درد موجود را کاهش داده و یا از روش های بدون درد استفاده کنند.  پزشکان به تازگی از روش ‌هایی استفاده می کنند که عمل ایمپلنت دندان بدون درد انجام شود و فرآیند کاشت دندان برای بیمار راحت تر صورت پذیرد. در این روش از داروهای آرامبخش برای کاهش درد و یا ایجاد بی حسی در بیمار استفاده می شود. هنگام استفاده از این دارو بیمار هوشیاری خود را نسبتا از دست می دهد و عمل بدون هیچ دردی برای او انجام خواهد شد.

روش های کاهش درد ایمپلنت دندان

عوامل بسیار زیادی در میزان درد ناشی از کاشت دندان موثر هستند و این درد مطابق میزان تحریک و تحمل هر شخصی متفاوت است. در این شرایط داروهای مختلف مسکن و آرامبخش برای کاهش درد بیمار تجویز می شوند که در کنار آن ها گزینه های جسمی و روانی بسیاری در شدت درد موثر هستند. در صورت داشتن بیماری خاص قبل از انجام عمل ایمپلنت دندان، پزشک خود را آگاه کنید و هنگام معاینه دندان این موضوع را به او گوشزد نمایید. به دلیل انجام عمل جراحی بر روی لثه، احساس درد پس از عمل طبیعی است. برای کاهش این درد دندانپزشک مسکن های خاصی را برای بیمار تجویز می کند. همچنین برای کاهش درد و تورم می‌توان از قرار دادن کیسه حاوی یخ بر روی ناحیه عمل شده استفاده کرد. برای جلوگیری از بروز عفونت در ایمپلنت دندان باید به توصیه‌های پزشک و انجام اقدامات بهداشتی توجه نمود.

برای به اشتراک گذاشتن این مطلب در شبکه های اجتماعی از لینک های زیر استفاده کنید: